duminică, 7 noiembrie 2010

Ce reprezinta SAP Best Practices?


SAP Best Practices reprezintă o bază solidă pt. soluţii de afaceri preconfigurate gata de utilizare, acoperă scenarii de afaceri bine demonstrate care ajută la exploatarea potenţialului mySAP ERP
“SAP Best Practices“ este numele de marcă pt. soluţii SAP preconfigurate. Un pachet SAP Best Practices conţine:
O procedură de implementare pas cu pas
Documentaţie:
Documentaţie tehnică (de ex. cum să vă configuraţi sistemul) şi
Documentaţie de afaceri care descrie conţinutul de afaceri al soluţiei preconfigurate
O grupare de setări preconfigurate care reduce timpul procesului de instalare
Trei tipuri diferite de pachete SAP Best Practices:
Pachetele de industrie sunt concepute pentru a întâmpina nevoiele specifice unei industrii, de exemplu SAP Best Practices for High Tech
Best Practices SAP All-in-One ERP Package: Poate fi utilizat în toate domeniile pentru care nu este disponibil un pachet de industrie. Conţine scenarii generale de afaceri
SAP Best Practices pachete independente de industrie oferă scenarii de afaceri predefinite axate pe domeniile CRM, SCM, EP şi BI.
Instrumentele SAP Best Practices
Asistentul de instalare SAP Best Practices
Prin Asistentul de instalare SAP Best Practices puteţi instala uşor Best Practices SAP All-in-One ERP Package complet sau numai scenariile selectate într-un timp foarte scurt.
Asistentul de instalare SAP Best Practices este un instrument bazat pe SAP ECC care vă ghidează pas cu pas în procesul de instalare direct în sistem.
Asistentul de personalizare SAP Best Practices
Instalarea standard a SAP Best Practices se face utilizând valori implicite şi modele de date de bază.
Dacă doriţi să instalaţi SAP Best Practices cu valori personalizate , SAP Best Practices vă oferă posibilitatea de a adapta uşor valorile selectate la nevoile dvs.
Versiunea curentă a Best Practices SAP All-in-One ERP Package vă permite să personalizaţi datele centrale organizaţionale.
SAP Best Practices Asistent de personalizare este un instrument bazat pe MS Excel care vă va ghida în procesul de personalizare. Instalarea ulterioară a soluţiei personalizate este efectuată utilizând Asistentul de instalare SAP Best Practices.
BC Sets(Business Configuration Sets)reprezintă grupuri de setări de configurare
care sunt grupate conform unor criterii logice, de gestiune a afaceri la o unitate
cu scop de documentare, preconfigurare, asigurare a calităţii şi reutilizare,care sunt independent de tabelele/imaginile originale de configurare, care sunt accesibile în infrastructura de sistem.
eCATT (eComputer Aided Test Tool )vă permite să combinaţi procesele automate de afaceri drept proceduri de test repetitive.
eCATTs verifică automat tranzacţiile de proces şi lanţurile de tranzacţii, verifică rezultatele tranzacţiilor, verifică mesajele de sistem, verifică actualizări ale bazei de date prin determinarea de valori şi compararea valorilor ţintă/efective, verifică reacţiile la modificări în setările de configurare
eCATT vă permite crearea de:
Modele de date de bază
Date de test
Date de perfecţionare
Building Blocks-Un pachet SAP Best Practices nu este un bloc monolitic, ci este structurat în Building Blocks.
Reprezintă metodologia tehnică pt.livrarea şi dezvoltarea SAP Best Practices
oferă utilizatorilor SAP Best Practices segmente de funcţinoalităţi mici, flexibile şi transparente (Building Blocks), de ex. pt. un scenariu specific care poate fi implementat drept add-on la o soluţie existentă
facilitează inter-operativitatea şi reutilizarea prin oferirea instrucţiunilor şi instrumentelor necesare pt. a permite dezvoltatorilor de conţinut să creeze Building Blocks cu o structură comună
Building Blocks sunt unităţi reutilizabile care acoperă: conţinut de afaceri (soluţii, scenarii, procese sau combinaţii, proceduri tehnice (conectivitate, configurare tehnică a sistemului).
Standarde comune (structuri organizaţionale, logistică principală)

joi, 4 noiembrie 2010

SAP Business Analyst vs SAP Consultant

Cineva cu ceva timp in urma m-a intrebat care e diferenta intre a fi Business Analyst sau Consultant pe SAP. Din experienta acumulata pana acum ii pot raspunde ca am gasit urmatoarele diferente:

Business Analyst as putea spune ca este persoana care este responsabila de analiza proceselor de business, se ocupa de culegerea informatiilor de la clienti (are un contact direct cu clientul-on site) si incearca sa propuna solutii.
In timp ce Consultantul are rolul de a configura sistemul astfel incat sa indeplineasca cerintele de business propuse de catre analist si de a crea aplicatiile necesare clientilor avand in acest sens mai multe cunostinte tehnice (ABAP).

APICS (The Association for Operations Management)

Pentru cei care doresc sa isi certifice/imbunatateasca cunostintele in domeniul business o buna resursa este pusa de cei de la APICS (http://www.apics.org/certification/cscp/). In ceea ce ma priveste am considerat potrivit modulul CSCP-certified supply chain professional care completeaza cunostintele pe care le-am dobandit pana acum lucrand in SAP ca analist business.